کارشناسی ناپیوسته مدیریت دولتی
مدیریت دولتی یا اداره امور عمومی ،یک رشته دانشگاهی است که به مطالعه نحوه بکارگیری و اجرای علوم اداری در سازمانها شامل: امور مالی، امور حسابداری و حسابرسی، امور اداری و کارگزینی، امور منابع انسانی، امور پشتیبانی و رفاه، امور برنامهریزی و خدمات، امور تغییر و تحول اداری، امور بیمه ای و تأمین اجتماعی، امور تشکیلات و روشها، امور مالیاتی و بودجه و دیگر امور مرتبط با مدیریت پرداخته و کارمندان را برای اینگونه مشاغل آماده میسازد. از طرفی به دلیل وسیع بودن و گستردگی رشته مدیریت دولتی، این رشته به امور تصمیمگیری و خط مشی گذاری عمومی و همچنین به امور توسعه و حکمرانی هم میپردازد. به عبارت دیگر علم اداره عبارتست از نظام اجتماعی خاصی که بر اساس آن عده ای از افراد بشر به منظور نیل به یک سلسله هدفهای نسبتاً مشخص با یکدیگر همکاری میکنند، بدین معنی که تصمیماتی را اتخاذ میکنند و تصمیماتی را به مرحله اجرا و عمل درمیآورند
فارغ التحصیلان این رشته به دلیل برخورداری از توانای و قابلیت های فراوان می توانند در مشاغل متنوع و گوناگون مدیریتی بخش های دولتی و خصوصی از قبیل کارشناسان امور اداری،امور کارکنان،تشکیلات،تحول اداری،بخش حقوق و دستمزد،برنامه ریزی،ارزیابی عملکرد سازمان و کارکنان مشاوران مدیر و …فعالیت کنند